.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت انتصاب فرماندار بومی در قائم شهر
فرمانداری که فرزند قائم شهر باشد . با درد مردم آشنا و در کوچه پس کوچه های شهر بزرگ شده باشد . فرمانداری که سالها هرروز صبح با سوت کارخانجات نساجی از خواب بیدار شده باشد .فرمانداری که ساعتها در پشت ترافیک شهر مانده باشد و...
ضرورت انتصاب فرماندار بومی در قائم شهر

در حالی که طی روزهای گذشته ، قلی زاده فرماندار قائم شهر عطای خدمت به همشهریان خود را به لقای معاونت برمانه ریزی استانداری خراسان شمالی بخشید که با توجه به شناختی که به عنوان یک فرماندار بومی از قائم شهر داشت در طول دوران مدیریتش چندان موفق به نظر نرسید.البته این دلیل بر آن نیست که تفاوتی میان فرماندار بومی و غیر بومی قائل نشویم .
چرا که مدیر بومی با توجه به زندگی در محیط مدیریتی خود طی سالیا ن متمادی شناخت ساختاری بیشتری در مقایسه با مدیران غیر بومی که ماهها زمان لازم دارند تا حوزه جغرافیایی مدیریتی خود را بشناسند دارد و این هم یکی از دلایل دفاع از " انتصاب فرماندار بومی " در قائم شهر است که در کنارمولفه های دیگر می تواند تاثیر گذار باشد.

اکنون تب انتخاب فرماندار جدید بالا رفته و هر کسی خود را محق میداند تا در این خصوص اظهار نظر نماید .

این در حالی است کخ پیشینه انتخاب فرماندار در سیاسیی ترین شهر استان ، همیشه همراه با بحث وجدل های فراوان بود و از انجایی که هرکدام از نمایندگان مجلس فرد خاصی را در نظر داشتند استانداری فرد سومی را انتخاب میکند تا رضایت طرفین را جلب نماید .

با این اوصاف وبا توجه به حضور تعداد بیشماری از میران غیر بومی که شمار آنان به نوزده نفر می رسد با انتصاب فرماندار غیربومی تعداد انتصابات غیربومی دولت در قائم شهر به بیست نفر می رسد و این در حالی است که قائم شهر از پتانسیل بالای مدیریتی در بین جوانان و نیروهای متخصص برخوردار است که متاسفانه شرایط خدمت در دیار خودشان برایشان فراهم نشده است.

اکنون در قائم شهر مدیران غیربومی به عنوان معاون فرماندار - رئیس هلال احمر - رئیس تربیت بدنی - رئیس ثبت احوال - رئیس اوقاف- رئیس آموزش وپرورش - رئیس دارائی - رئیس حوزه مرکزی بانک ملی - صادرات - مرکز بهداشت – رئیس دانشگاه پیام نور - رئیس تبلیغات اسلامی - رئیس میراث فرهنگی - رئیس شرکت گاز - رئیس آب وفاظلاب - رئیس مخابرات - رئیس محیط زیست - رئیس تامین اجتماعی - رئیس انتفال خون – رییس بانک مسکن - رئیس اداره پست - رئیس منابع طبیعی -راه وترابری - رئیس کمیته امداد و . . ..حضور دارند که با حفظ احترام و تشکر از زحماتشان باید اذعان کرد که در این سمت ها مدیران بومی توانمندی وجود دارند که بتوانند قائم شهر را با شناخت کامل خود اداره کنند.

فرماندار جدید قائم شهر باید به خوبی وارد معادلات اجرائی شهر شود و به عنوان نماینده عالی دولت تصمیم ساز باشد و در مسائل نظاره گر اقدامات دیگران نباشد.

بی تردید حل معضلات و مشکلات "کارخانجات نساجی مازندران" و احیا آن یکی از مسائلی است که باید با ورود مستقیم فرماندار همراه باشد . حلقه ای که در گذشته متاسفانه مفقود بوده است و معادلات در اختیار دونماینده بوده و با کشمکش سیاسی فراوان همراه گردید که هنوز هم ادامه دارد و در این بین گره موجود کورتر می شود.

توجه جدی به مناطق محروم حاشیه راه آهن ، معظل جدی و سرسام آور ترافیک ، توسعه نیافتگی قائم شهر در سایه پیشرفت دو شهر ساری و بابل ، بحث مهم اشتغال ، توجه جدی به توسعه نمایشگاه بین المللی و... همه و همه مواردی است که یک فرماندار توانمند و ترجیحا بومی را طلب می کند .

فرمانداری که فرزند قائم شهر باشد . با درد مردم آشنا و در کوچه پس کوچه های شهر بزرگ شده باشد . فرمانداری که سالها هرروز صبح با سوت کارخانجات نساجی از خواب بیدار شده باشد .فرمانداری که ساعتها در پشت ترافیک شهر مانده باشد و... به نظر می رسد "فرماندار بومی " بهتر از" فرماندار غیر بومی" برای قائم شهر مفید واقع شود .

ونکته آخر اینکه :

در قائم شهر نیروهای بومی شایسته، کم نیستند و بهتر است از ظرفیت‌های منابع انسانی شهرستان برای مدیریت استفاده شودو با توجه به اینكه قائم شهر در برخی شاخص‌های توسعه‌ای از میانگین كشوری و استانی پایین است از این رو این شهرستان نیازمند فرمانداری بومی آشنا به منطقه توانمند، شجاع و با رویكرد عمرانی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 مهر 1389
ای اقا کو گوش شنوا -نمایندگان که قائمشهری هستند چکار کردند
نا شناس 1 آبان 1389
بهمن نوری و دلاور بزرگ نیا و صمدیان وگزینه مناسب هستند .
بی نام 2 آبان 1389
حجت الاسلام عبدالعلی قنبری نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی بهترین گزینه برای فرمانداری شهرستان قائم شهر به شمار می روند ایشان از نیروهای بومی و آشنا به مسائل این شهرستان هستند هرچند از مسائل بسیار بعیدی است که ایشان با توجه به سمت کشوریشان و مدیریت قویشان وارد عرصه کوچک و محدودی همچون قائم شهر شوندو مدیریت کلان کشور هرگز حاضر نیستند که مدیری با کفایت همچون ایشان را در جایگاه کوچکی چون قائم شهر استفاده نمایند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.